Fremhevet innlegg

Min overvektoperasjon Til deg som lurer eller har tatt overvektoperasjon, enten det er Gastric sleeve eller GBP. http://www.z...

onsdag 29. juni 2016

Her er bloggen for deg som, lurer på fedmeoperasjon

Lurer du på fedmeoperasjon?


Jeg har laget denne bloggen for å ville dele mine opplevelser ved min Sleeveoperasjon.
Spesielt for deg som lurer på om du skal søke om operasjon.

Jeg vil også vite mer om de som reiser til andre land for å operere seg.

Jeg har aldri vært så lykkelig i hele mitt liv, det å kunne leve som en slank person har jeg drømt om i hele mitt voksen liv.. Nå har jeg KLART det!!!

Jeg spiser nesten det jeg vil, men bare MYE mindre av det, jeg er mett og tilfreds etter jeg har spist.
Jeg spiser vel omtrent 5-6 ganger om dagen, men klarer omtrent 2,5 dl per gang.
Jeg dumper lite, passer på å spise så riktig som mulig, men jeg føler at jeg ikke savner noen ting.
Noen klager over håravfall, jeg har ikke mistet noen ting, snarere blitt bedre.
Huden, tenner, pusten, søvnen, energi, Selvtillit, oppmerksomhet alt dette får jeg i store mengder, og som veier opp for godt velbehag, kontra sjokolade, snacks og fet mat.

Operasjon du skal velge, vil jeg si MÅ være opp til deg, men du bør gå igjennom alle fordeler og ulemper ved operasjonen du velger. Jeg for min del hadde en BMI på under 40, valgte derfor Gastric sleeve, noe jeg føler jeg gjorde rett i for MIN del.
Mange lever et fantastisk liv som slank person med Gastric baypass også!!

Jeg mener får du muligheten, når alt annet er prøvd, med kosthold og trening og du ikke ser noen forandringer. Alle har vi vært der, som ønsker å slanke seg.

Lettvint løsning - ville kanskje noen sagt!!
Noen ville vel kanskje sagt at dette er den enkleste veien, den som sier dette har IKKE peiling, på hva DU som har operert har vært igjennom og hva du må forsake, resten av ditt LIV.
INGEN leger ville operert i friske organer, om DETTE ikke hadde vært nødvendig, for den enkelte. Derfor stilles det krav om at du MÅ gå ned ca 10 kg i forkant, du MÅ igjennom en 3 ukers knekkebrødkur, eller shakekur og leve på 900 kcal. For å slanke inn leveren og fett rundt innvoller. Du MÅ sette Fragminsprøyter i 10 dager. Og du MÅ gå med 5 arr på magen resten av LIVET.
Mange er igjennom en bukplastic pga LØShud, dette er kanskje den mest krevende og smertefulle operasjonen man SKAL igjennom. Mange må leve på vitamintilskudd og et nøye kosthold resten av livet. Gevinsten er å være en SLANK og frisk person, uten masse plager, diabetes, søvapne, i verstefall DØDEN!!

Dette var dagens ord, fra MEG!!


Fedme operasjon utenlands
Jeg leser og ser ofte de som betaler selv og reiser til Riga, å utfører gastric fedme operasjon, hva om dere kan kommentere på min blogg, hvilke opplevelser og erfaringer har dere gjort dere?
Jeg vil gjerne vite, hvilken oppfølging får dere?
Hvor stor er risikoen?
Hvordan får dere hjelpe ved evt. komplikasjoner?
Kanskje noen som lurer på dette, og kunne tenke seg å ha noe å sammenlikne med.








Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar