Fremhevet innlegg

Min overvektoperasjon Til deg som lurer eller har tatt overvektoperasjon, enten det er Gastric sleeve eller GBP. http://www.z...

lørdag 25. juni 2016


Jeg kan med sikkerhet si at det for meg å være alltid 
Før og etter bildet
overvektig var en stor plage. Jeg prøvde alt, fra trening, spise riktig, ikke kunne unne seg mat uten å få dårlig samvittighet, jeg spiste aldri med god samvittighet. 
Jeg elsker god mat, og er glad i godteri og snacks.

Den gangen da jeg giftet meg i 2002 var jeg 100 kg, jeg er 160 cm høy, men det rare var at jeg følte meg ikke så stor, jeg så ikke den store jenta i speilet, jeg så en normal jente i speilet..
Jeg klarte ikke helt å se hvor STOR jeg var.
Husker godt en gang jeg lå på operasjonsbordet, overhørte en av de som skulle operere meg, som sa "hun var stor".

Jeg hadde en hormonsykdom PCOS som gjorde at jeg hadde vanskelig for å slanke meg, samtidig var det magen som vokste mest. Jeg gikk å var høygravid i flere år. Mange ganger ble jeg spurt om "er du gravid?" 

Jeg utviklet diabetes, satte insulin 2 til 3 ganger om dagen, målte blodsukker foran hvert måltid. 
Livsstilsykdommene bare florerte, med høyt kolesterol, snorket om natta, søvnapne, munntørrhet fordi jeg ikke kunne sove med munnen igjen. Alltid trøtt og uopplagt. ALT VAR ET STORT SLIT!
Idag er dette normale verdier..

Jeg ble skilt, begynte på Grethe Rodhekurs. Klarte å gå ned ca 18 kg. Fikk litt penere figur, sto der i ca 15 år. Dette var gevinsten for operasjon. 

Fikk kommet inn på overvekstprosjektet i januar 2015. Startet med kostkurs og trening 1 gang i uka, trente selv 2 dager i uka, la om kostholdet, men jeg gikk nesten ikke et gram ned, gikk vel nesten mer opp enn ned.

Legen mente det var operasjon som var redningen min, noe jeg var helt enig i. Fra dette ble tatt en avgjørelse på, tidlig våren i 2015 er jeg i dag 7. april 2016 ferdig sleeveoperert. Noe jeg aldri har angret på. 

Jeg har i dag gått ned fra 100 kg til 66 kg, gått nesten ned 10 cm rundt livet, 20 cma i hvert lår, jeg har fått kragebein, hender og føtter har fått normalt utseende, ikke tykke ekle fingrer og tær, men pene søte. Jeg kjenner kjevebeinet, kinnbeinet, halebeinet, brystbeinet. 

Jeg kan i dag kjøpe klær i str 36 - 38 i olabukser str 29 tommer, det har jeg ikke kunnet gjøre siden 15 - 16 års alderen. det er helt fantastisk. 

Har i dag fått meg en kjempefin kjæreste!! 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar