Fremhevet innlegg

Min overvektoperasjon Til deg som lurer eller har tatt overvektoperasjon, enten det er Gastric sleeve eller GBP. http://www.z...

fredag 1. juli 2016

Hva spiser den gastric sleeve opererte?

Hva spiser vi Gastric Sleeveopererte?

Er ofte et stilt spørsmål!
Tenkte jeg skulle skrive noe om dette!

Ofte er det slik at mange lurer på om det er mye man forsake etter operasjonen.
Jeg mener i grunnen NEI.
Fra jeg begynte på fast føde, har jeg i grunnen nesten spist det jeg vil, jeg merker noen ganger ting jeg ikke tåler, det kan være fløte, fete melkeprodukter, også mat med raske karbohydrater, eller mat som går for raskt over i tarmen. Dette er ikke behagelig. Dette kalles DUMPING.
Jeg kan reagere på veldig luftig ris, eller nystekte boller og loff, samt kan jeg reagere på egg og kaviar, er en av tingene jeg kan reagere på.

Det å operer seg på denne måten, vil bety at du får en ny tilværelse du må bli kjent med.
Kroppen vår er svært UNIK og reagerer veldig forskjellig, noen dumper så fort de spiser fett, sukker og hvitt mel. Noen tåler små mengder, det er de som tåler ALT.
Drikke og spise samtidig er ofte en svært ubehagelig opplevelse, derfor skal du drikke halvtime før eller etter du har spist.

Grønnsaker kan man spise godt av, men jeg ville holdt meg til wokket eller kokte grønnsaker, jeg spiser noe salater, men holder meg da unna sånn som paprika, da det er tungt fordøyelig og vil gi noe ubehag, det betyr ikke at det vil skje med DEG.

Derfor er vi svært ulike på hva vi reagerer på og du MÅ prøve deg frem på hva du tåler eller IKKE.

Selv om du må igjennom denne NYE tilværelsen hadde jeg ikke nølt en dag om å operere MEG, hadde gjort det I DAG.

Håper det jeg skriver vil HJELPE mange med sine VALG om operasjon.


http://www.zalando.no/ GRATIS FRAKT & RETUR. Velg blant over 1500 merkenavn: Oppdag klær og sko til dame, herre og barn i Zalandos nettbutikk!


Lekre sommerkjoler!! Løp å kjøp!!






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar